Dit recept is niet van mij, maar van Sofie! Vandaar ook de naam natuurlijk 😉 Sofie is een van mijn Project30 klanten die graag in de Facebook groep post wat ze eet. Deze smoothiebowl kwam een aantal keer voorbij, en ik (en al de rest ;-)) waren gewoon te benieuwd: wat is het recept? En omdat Sofie de liefste is gaf ze mij het recept en de toestemming om het te posten!

Let wel: als je graag koolhydraatarm eet, dan is dit niet jouw recept: chufameel bevat redelijk wat koolhydraten. Het recept wordt wel goed gebalanceerd door de kokosmelk en de toppings die je achteraf toevoegt.

En de collageen? Die voegt eigenlijk weinig toe qua smaak, maar het is een zeer gezonde toevoeging aan je ontbijt. Collageen is een soort van eiwit dat supervaak voorkomt in ons lichaam: van alle eiwitten in ons lijf is wel 30% collageen! En dat terwijl je het niet eens vindt in het spiervlees dat we zo vaak eten… Je kan collageen vinden in bottenbouillon, maar dit is natuurlijk een simpele manier om het toe te voegen aan je maaltijden: het verstevigt je huid en gewrichten en versterkt je darmwand. Zeker voor sporters, ouderen en zwangeren is dat extra belangrijk!

Recept Afdrukken
Sofie's Smoothiebowl
Maaltijd Ontbijt
Porties
portie
Ingrediënten
Toppings naar keuze
  • noten en zaden
  • rode bessen
  • frambozen
Maaltijd Ontbijt
Porties
portie
Ingrediënten
Toppings naar keuze
  • noten en zaden
  • rode bessen
  • frambozen
Instructies
  1. Mix de banaan met de aardbeien, het chufameel en de collageen.
  2. Voeg de toppings toe naar keuze, deze zorgen voor wat knabbeling en beet in de smoothiebowl wat de vertering verbetert.
  3. Het kan zijn dat je ofwel wat extra chufameel of wat meer kokosmelk moet toevoegen, afhankelijk van de dikte van de smoothie.
Notities

Het kan zijn dat je ofwel wat extra chufameel of wat meer kokosmelk moet toevoegen, afhankelijk van de dikte van de smoothie.

ontbijtsofie-5